IT-afdelingens vejledning

1.
Når vi siger vi kigger forbi, lav logoff af PC’en og gå til kaffe. Det er intet problem for os at få adgang til, og huske 1500 netværks password.

2.
Når du ringer og vil have flyttet din computer, skal du sikre dig at den er begravet under tonsvis af postkort, baby billeder, udstoppede dyr, tørrede blomster, bowling trofæer og madopskrifter. Vi har ikke selv et liv, og vi bliver dybt rørt, når vi får et glimt af dit liv.

3.
Når vi sender vigtig Post og fortæller om vitale informationer, kan du roligt slette posten – omgående og uden at læse den. Vi checker sikkert bare fordelingslister.

4.
Når vi spiser frokost i kantinen, kan du roligt forstyrre os med dine problemer og forvente omgående løsninger. Vi er skabt for at servicere, og vi er altid parate til at løse computer fejl.

5.
Når vi henter koldt vand, får en cigaret eller deltager socialt, er vi også klar til tekniske spørgsmål. Den reelle årsag til disse menneskelige aktiviteter er, at vi tilbyder os for folk uden e-mail og telefon.

6.
Send os alle vigtige postmeddelelser med STORE BOGSTAVER. Mail-serveren opfatter disse som haster og leverer dem EXPRESS til modtageren.

7.
Hvis fotokopieringsmaskinen, telefax’en eller kaffemaskinen ikke virker, så ring til os. Der er sikkert en eller anden form for elektronik i den!

8.
Hvis der er noget galt med din hjemme PC, smid den på en ledig stol, uden navn, uden telefonnr., uden fejlbeskrivelse. Vi elsker et rigtigt godt mysterium.

9.
Når vi forsøger at guide dig gennem problemer via telefonen, læs bare i avisen imens. Vi forventer ikke DU skal gøre noget. Vi snakker bare med os selv.

10.
Når der tilbydes uddannelse i kommende systemer – bare glem det. Vi er her stadig, når du skal have personlig undervisning.

11.
Hvis printeren ikke virker. Så send jobbet mindst 20 gange. Det er et kendt problem at printjobs forsvinder i det store kosmos uden forklaring.

12.
Hvis printeren fortsat ikke virker efter 20 jobs, send da jobbet til samtlige printere. Der er sikker en af dem som stadig virker.

13.
Undgå at bruge On-line Hjælp. Det er kun for komplet idioter.

14.
Hvis du går på aftenskole og får edb-undervisning, må du gerne opdatere diverse drivere i din egen og afdelingens maskiner. Vi er taknemmelige for at få lov at fejlrette i timevis efter du er gået hjem.

15.
Når du får hjælp midt i frokostpausen, kan du roligt indtage din frokost for næsen af os. Vi arbejder bedst lettere udsultet og sløvet.

16.
Sig aldrig tak for hjælpen. Vi er helt tilfredse med “det får du jo din løn for!”

17.
Når vi spørger om der er installeret nyt på din maskine, så lyv. Det vedrører kun dig, hvad du har på din maskine.

18.
Hvis kablet til din mus konstant vælter billedet af din hamster, kan du roligt lægge kablet under PC’en. Kabler er skabt til store belastninger og skarpe kanter.

19.
Hvis mellemrumstasten ikke virker, er det sikkert en opdatering som er årsagen. Tastaturer virker nemlig bedst fyldt med kagekrummer, clips og spildt kaffe.

20.
Hvis en meddelelse spørger om “du er sikker?”. Tast omgående Enter. Hvis ikke du var sikker, ville du vel ikke være i gang med det!

21.
Fortæl os bare, du ikke ved noget om det “computer-lort”. Vi elsker, når det behov du har for vores professionelle kunnen, benævnes som “lort”.

22.
Når du skal have skiftet toner i din printer, kan du roligt tilkalde os. Det at skifte toner er en ekstrem kompleks teknisk opgave. Hewlett-Packard anbefaler at dette kun udføres af højt uddannede personer – som fx. atomfysikere.

23.
Når noget er galt med din computer, så få din sekretær til at tilkalde teknisk hjælp. Intet er mere spændende end at tale med en, som end ikke ved hvad der er problemet.

24.
Hvis du modtager en 30 Mb film klip, kan du roligt sende den videre til samtlige i firmaet. Vi har rigelig med plads på vores mail-servere.

25.
Overvej aldrig at opdele store udskrifter til flere mindre print-jobs. Gud forbyde om en anden slap ind i køen med et enkelt lille haster job.

26.
Når du møder en af os i Føtex lørdag eftermiddag, er du også meget velkommen med spørgsmål. Vi arbejder 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, 365 dage om året.

27.
Hvis din søn er computer studerende, lad ham bare bruge din kontor PC’er til sine projekter. Vi er gerne behjælpelige når hans piratkopi af Visual Basic 6.0 får vores sql-databaser til at gå ned.

28.
Husk at det er en utrolig hjælp for os, hvis du kan fortælle os, at en eller anden sidste gang bare gjorde “et-eller-andet og så virkede det”. Denne oplysning er nøglen til alt.

29.
Hvis du medbringer din private PC, så vi kan fejlrette den, skal du huske at fortælle os, hvor meget det haster, af hensyn til dine børns behov for igen at kunne spille ‘DOOM 2’. Vi skal nok klare det omgående i vores fritid, som jo også afvikles på kontoret. Enhver ved jo, at vi alligevel bare sidder og surfer på Internettet.

30.
Du er meget velkommen til at downloade og installere programmer fra internet. Hvis ikke det virker – eller helt smadrer din kontormaskine, er det sikkert alligevel ikke noget værd.

Leave a Reply